Intro

Här kommer jag att blogga om veganmat, med fokus på mat från Japan och Kina.

Skriv gärna kommentarer och frågor!


5 responses to “Intro

  • Jens

    Trevlig blogg. Jag älskar asiatiskt, även om jag inte är en fena på det. Vi kör med Yeos sesamolja.

    Våra vegorecept hittar du här: http://anneshus.wordpress.com/category/recept/

    Det finns några med grädde och ost, som kan bytas ut eller skippas. Annars borde de vara hyggligt vegan-vänliga.

    /Jens

  • Kalle

    Tack!
    Jag kollar in er blogg nu!

  • Mila

    Hej! Ett par frågor.
    Hur kommer det sig att du började intressera dig för asiatisk mat?
    Vem är du, som person?
    Äter du mest asiatisk mat, vardagligt, eller blandar du mycket?

  • Kalle

    Hej!
    På sistone har mycket av den mat jag lagat varit asiatisk, säkert hälften, men jag äter potatis och knäckebröd också! Fast ju mer jag har lärt mig om asiatisk matlagning de senaste åren, desto lättare blir det att laga till den maten, och desto fler asiatiska rätter hamnar på listan över mat som jag vill laga till igen.
    Jag kom nog in på asiatisk mat genom att äta god mat därifrån – särskilt när jag var i Japan ett par månader och fick äta mer än de få rätter därifrån som är vanliga här.
    De flesta bloggar har nog mer av personliga betraktelser och historier än den här – hittills har jag ju nästan till 100% skrivit om den mat jag lagat, och grävt ner mig i detaljer om matvaror. Kanske jag skriver lite mer om mig själv på bloggen så småningom!
    Jag har i alla fall pluggat japanska. så det är japansk mat som ligger närmast till hands för mig, och jag har en massa kokböcker på japanska.
    Bland de bra grejerna med mat från asien är att väldigt mycket är veganskt från början, och att det finns ett universum av smaksensationer att upptäcka där, när man har tackat nej till den ganska stora delen av europeisk mat som innehåller kött.

  • Mila

    Intressant! Tack för svaret. Uppskattar din blogg, mycket! Har inte hittat fler veganbloggar som fokuserar på asiatisk mat ens på engelska. ありがとう。

Kommentera

